onsdag den 13. februar 2013

Forlængelse af negleseng

Her er en lille guide til, hvordan man kan forlænge sin negleseng med gele. Neglesengen er den lyserøde del af neglen og metoden bruges ofte til neglebidere. Man kan også med denne metode lave et dybt smil, hvilket ser hammer godt ud!

Step by step
1. Start med at forberede neglene, se hvordan her under afsnittet forberedelse. Sæt herefter skabelonen på neglene. Jeg har brugt billige forme fra Ebay. De går let fra hinanden i klisteret når de er i UV-lampe, ellers er de fine.

2. Nu skal neglesengen bygges på skabelonen. Den skal bygges af en dækkende lyserød/nude gele, også kaldt en cover gele. Byg den af flere lag, til den har en dækkende farve  (Nail4you - Cover Pink)

3. Tag skabelonen af og rens det våde lag gele af med gel wipe eller isopropylalkohol fra Matas.

4. Buff neglens overflade så den bliver jævn, og fil formen på neglesengen til. Jeg har lavet min negleseng en smule spids, så jeg får et dybt smil.

5. Sæt endnu en skabelon på neglene, hvorpå tipperne skal bygges.

6. Mit billede hvor jeg er i gang med tipperne på skabelonerne glippede, så jeg springer til dette billede. Byg ligeledes tippen af flere lag gele, til de har samme højde/tykkelse som neglesengene. Herefter lægges et par lag klar gele, til neglene har den rigtige tykkelse. Tag herefter formene af og rens igen med gel wipe eller isopropylalkohol.

7. Buff neglenes overflade så de bliver jævne.

8. Fil kanter, længde og form til. Lav eventuel lidt nail art og slut af med en top coat.

4 kommentarer:

  1. Hvor er den hvide gele fra ? :) Og kan du sende et link hvor man kan købe skabelonerne til at lave tipper?

    SvarSlet
  2. Hej Camilla (:

    Den hvide gele er fra nail4you, og er den der bare hedder "White Gel". Men de har den tilsyneladende ikke mere. Jeg tror de har skiftet den ud med "Gel Sculpture White".

    Du kan købe skabelonerne og mange andre billige negleting på denne side: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=484144235014918&set=a.484115245017817.1073741828.484107241685284&type=3&theater

    Hav en god dag, vh Majbritt :)

    SvarSlet
  3. Hej Majbritt.
    Imens man har skarbelonen på og er ved at lave tipperne. Skal de så ikke under UV-lys?

    Hilsen Sarah

    SvarSlet
  4. Hej Sarah :)

    Jo skabelonerne skal blive på, så længe geleen er våd, hvilket vil sige også inde i lampen.

    Vh Majbritt

    SvarSlet